Identificatie moet vanaf twaalf jaar

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Mon Dec 16 06:48:56 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Herman Beun wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Inderdaad, daarvoor heb je dus geen legitimatieplicht nodig. Sterker
> nog, wil je dit voorkomen dan *moet* je dus wel zoeken naar andere
> middelen dan het niet-invoeren-van-de-legitimatieplicht om dit soort
> pesterijen te voorkomen. Zoals het beter trainen van politie-agenten. En
> dat dit kan bewijst, opnieuw, mijn woonplaats, waar sinds de racist
> Johan Demol er geen politiecommissaris meer is veel veranderd is (zie
> mijn mail naar deze lijst van 3 dec jl.,
> http://listserv.surfnet.nl/scripts/wa.exe?A2=ind0212&L=d66&P=R1281).

Want Remco is volkomen terecht opgepakt?

Herman, leuk geprobeerd.
Maar volgens mij toont het nu juist aan dat een simpele APV al tot
willekeur en machtsvertoon aanleiding kan geven. En van racisme was hier
- voor zover ik weet - zelfs in de verste verte helemaal geen sprake.

Ook blijkt nergens uit dat de betreffende agenten *niet* getraind waren.
Je mag toch aannemen dat zo'n APV goed besproken is.

Kortom: Het kan ondanks het trainen kon het wel eens ernstig te kort
schieten.
En dan hebben we het nog niet gehad over mogelijk racistische trekjes in
het korps.

Het invoeren van de legitimatieplicht zal vaker aanleiding geven tot
vervelende en soms tot zeer vervelende aanvaringen met onschuldige
burgers.

En nog een geluk dat Remco zich wist in te houden nadat hem zoveel
onrecht was aangedaan, zijn - overigens terechte - emoties de baas kon
blijven. Of toch niet?

"
Agenten in het bureau hoorden hem buiten te keer gaan en besloten het er
niet bij te laten zitten. Remco werd opnieuw aangehouden, dit keer voor
het beledigen van de politie.
"

Boete 240 Euro.

Vanwege het lucht geven aan.

Oom agent weet wel hoe je moet opvoeden! Daar is geen training tegen
opgewassen.

En Remco is nu een hele brave burger die precies doet wat oom agent van
hem verlangt!!!!!!!!!!!!!!!!

Hoe creeer je een politiestaat!!!!
Wil iemand Remco eens uit gaan leggen en overtuigen dat dat niet het
geval is?

Ik niet in elk geval. Ik zou niet weten hoe.
Geen idee nog hoe ik hem van het volkomen ten onrechte opgelopen trauma
af kan helpen.

Henk Elegeert
Oh ja kijk Remco, als ik jouw was zou ik protest aantekenen hoor. Ja
want in onze democratie mag dat!!!
Of durf je nu niet meer?