interne verkiezingen -> 'echte' poll vooraf?

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Fri Dec 6 22:51:30 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Fritz en anderen,

Ik ben redelijk tevreden over de kandidatenlijst, een enkel persoon als De
Graaf en Van Meeteren uitgezonderd. Uit perspublicaties begrijp ik dat het
eerder door mij geschetste scenario, namelijk dat De Graaf na januari
tussentijds wordt opgevolgd door Van der Laan, ook daadwerkelijk in werking
zal treden. Van der Laan heeft strategisch geopereerd - de wel vooraf
gekozen nieuwe lijstrekkers van PvdA en GL, Bos en Halsema, trekken het
niet. Na januari krijgt Van der Laan plenty tijd om zich te profileren. Uit
mijn directe omgeving hoor ik ook wat positieve geluiden over haar
optreden: ze is zeer communicatief.

Nu rest nog het probleem van een inhoudelijk verlaten van foute Paarse
punten. Zij zal een mixed economy moeten gaan bepleiten in plaats van het
wilde kapitalisme met dogmatische privatiseringen onder VVD-Paars. En het
is ook niet voldoende om ineens de integratie voor te staan als je niet
eerst grondig de multicult hebt afgezworen. En zo zijn er nog een aantal
hoofdzaken die ik kortheidshalve onbesproken laat, veiligheid, onderwijs,
gezondheid.

Ik ben blij dat ook Bakker en Dittrich verkiesbaar staan. Ik ben het op
belangrijke punten soms niet met hen eens, maar ze maken tenminste
duidelijk waarvoor ze staan. Je stort niet gapend ineen van prachtige
volzinnen. One-liners hebben we nodig, niet jurrristen-taal.

Dat het partijbestuur intussen nog steeds een reeel verkiezingsrisico neemt
door dit oudste electronische forum van D66 te blijven boycotten (weghalen
links op D66-site), zegt mij genoeg van het claque rond De Graaf.

Uw met expats feestvierende stadsnomade,

Henk Vreekamp, Utrecht.