Uitslag interne verkiezingen

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Thu Dec 5 20:15:44 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

  : REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
  :
  : Allereerst wil ik alle kandidaten feliciteren met de uitslag.

  Dank je, insgelijks.

  : Graag zou ik van de lijsters willen weten wat ze van de volgende stelling
  : vinden:
  :
  : 'De "beste" en "geschiktste" kandidaten wonen in de Randstad.'

  De meeste leden wonen in de randstad, de meeste geschikte kandidaten
  dus waarschijnlijk ook...

  : Het is mij in ieder geval opgevallen dat van de eerste 20 kandidaten er
  : slechts één, Ursie Lambrechts,  niet woonachtig is in de Randstad.

  : Ik zal eerlijk moeten toegeven dat deze uitslag voor de diverse regio's
  : pijnlijk moet zijn. Ik kan en wil namelijk niet geloven dat er buiten de
  : grootstedelijke gebieden geen sociaal-liberaal politiek talent rondloopt.
  :
  : Als écht "provinciaaltje" moet ik toegeven dat ik door de uitslag zeer
  : teleurgesteld ben.

  Dat de zittende fractie plus Lousewies en Francisca bij de eerste 20
  zouden zitten lag vantevoren vast. Van de overige 8 heeft de
  kandidaat uit Limburg zich teruggetrokken. Nr. 15 en 18 zijn meerdere
  jaren actief geweest in Groningen. Nr. 16 komt van origine ook niet
  uit de randstuk en is bovendien meer op het buitenland georienteerd.

  Dus ik heb er niet zo'n moeite mee.

  Bovendien, persoonlijks heb ik weining met de idee van regiovertegen-
  woordiging. Het D66 standpunt over districtenstelsels heb ik dan ook
  altijd maar op de koop toe genomen. Ik geloof niet dat mensen zich
  tegenwoordig nog sterk orienteren op hun regio. Ik heb contacten
  door het hele land en een vertegenwoordiger uit Utrecht is mij niet
  speciaal meer waard dan eentje uit Groningen of Holland of Brabant.
  Zeker met een kleine fractie gaat het erom of je goede kandidaten
  hebt, of ze nu alle 10 uit Limburg komen of uit Den Haag.

  Groeten,

--
|  (o-  Henk van Lingen                     http://henk.vanlingen.net/ |
|  /\   Utrecht                                                        |