gecertificeerde camera's

Marc-Jan Ahne mjahne at HOME.NL
Wed Dec 4 15:15:11 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Plaats alleen bij benadering, en welk toestel het is lijkt me best te
> 'faken'. Maar ook al kon dat niet, punt is dat je nooit weet of het
> plaatje echt is. Iedereen kan wel een gefabriceerd plaatje opsturen.

De benadering van plaats is wel heel globaal, ik kan me nog een
reconstructie in een moordzaak in Deventer herinneren waarin een zendmast in
Deventer een telefoontje opving, de beller beweerde 40 kilometer verderop in
de file te staan. Door KPN is toen aangegeven dat het technisch mogelijk is
(zeker wanneer er masten in reparatie zijn). Daarnaast is het voor hen
onmogelijk om een goede plaatsbepaling te doen. Je zou dan meer aan GPRS
moeten denken.

Ik vraag me ook af wat de meerwaarde voor het opstellen van een proces
verbaal zal zijn wanneer er 1 foto van een gebeurtenis bestaat. Kun je daar
iets uithalen bij een vechtpartij?

Marc-Jan Ahne
Deventer

Aardig artikel over de genoemde moordzaak en het gsm verhaal op:
http://www.deventerdagblad.nl/regioportal/DD/0,2622,9465-MoordzaakWittenberg
-Dossiers!Regio!__1307931_,00.html