Digitaal Politiek Cafe

Wed Dec 4 12:06:56 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 John Bijl <johnbijl at D66.NL> over mijn vragen:
>De zaak ligt - hoe kan het anders - genuanceerder. Althans zo heb ik het
>uit de mail van Ab Stammeshaus begrepen.
>Het bestuur heeft er voor gekozen om verwijzingen naar alle
>niet-rechtstreeks aan D66 verbonden activiteiten te schrappen.

 Merci John voor je toelichting. Ik zag (ik lees deze lijst via het web,
    http://listserv.surfnet.nl/scripts/WA.EXE?S2=d66&a=yesterday&b=today
 zelden via m'n email abonnement) dat er weer iets aan de hand schijn te
 zijn, dus ik sla momenteel vrijwel alles over en ga af op de Subject-
 regel.

 Over het onderwerp zelf: het lijkt mij dat in dat geval de vraag verlegd
 wordt van waarom de webmaster iets schrapt naar waarom het bestuur alle
 niet-rechtstreeks aan D66 verbonden activiteiten van de d66-website wenst
 te schrappen.

 Overigens zijn er tal van links naar buiten op de website te vinden
 (zie http://www.d66.nl/links/) dan kan er daar toch een link naar
 deze groep gemaakt worden ?

 Het komt in elk geval heel raar over, zo'n besluit... je zou zo
 denken dat het bestuur wel andere zaken aan z'n hoofd heeft met de
 verkiezingen voor de deur. Juist zo'n besluit op dit moment sugge-
 reert -al dan niet recht- een samenhang...

 Ik hoop dat het bestuur zich realiseert dat er journalisten met deze
 lijst meelezen en dat de huidige beslissing toch een beetje naar paarse
 politieke correctheid (censuur, niets mag besproken worden) ruikt. Als
 een journalist iets in die trant in de media gooit, dan zijn we daar
 mooi klaar mee.