Rode Hoed

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Tue Dec 3 11:05:20 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

  : REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
  :
  : Beste Henk,
  :
  : Het doet me genoegen dat er tenminste iemand binnen D66 analytisch denkt
  : over migratie, Aad Nuis dus. Met name zijn opmerking over de islam dat
  : verzuiling nu leidt tot isolement, lijkt me zeer juist. Dat leidt tot
  : segregatie of zelfs een parallelle staat.
  :
  : Dat je nog over voorstanders van openbaar onderwijs denkt als
  : 'fundamentalisten', vind ik raar.

  Dat was een beetje een grapje natuurlijk. Ik kom soms lieden tegen
  die zo vol vuur hun afschuw van bijzonder onderwijs verwoorden, en
  doen alsof alles wat er mis gaat in het onderwijs de prot. chr.
  scholen aan te rekenen is. Deze lieden noem ik gekscherend
  'fundamentalistische openbaren'.

  : Overigens ben ik wel nieuwsgierig wat lijsters denken over het essay van
  : Ellian in de NRCH van zaterdag. Die hakte de multicult in spaanders, vond

  Dat ie de multicult in spaanders hakt is terecht, al had ik wel iets
  van 'dat weten we nu wel'. Hij heeft er immers al diverse malen
  over geschreven. Wat mij aan het stuk opviel was dat het NRC de
  term 'monocultuur' in de titel had geplakt, deze term kwam in het
  stuk niet voor. Apologeten van de multicult proberen hun tegenstanders
  steeds als aanhangers van een achterhaalde monocultuur neer te zetten.
  Een schijntegenstelling lijkt me, die leeft bij de gratie van het niet
  definiëren en uitdiepen van gehanteerde begrippen.

  Groeten,

--
|  (o-  Henk van Lingen                     http://henk.vanlingen.net/ |
|  /\   Utrecht                             kandidaat Tweede Kamer D66 |