Abou Jahjah zegt waar het op staat

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Tue Dec 3 09:12:00 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Herman,

Je voorbeeld van Schaarsbeek en de inzet van het maatschappelijk
middenkader om rellen te voorkomen etc. heeft niks met multicult te maken.
Zoiets gebeurt, als het  goed is, bij elke ramp of  een schokkend ongeluk.

Dat het in Antwerpen dit keer niet gebeurde, zal te maken hebben met de
grote(re) kloof tussen de etniciteiten, het niet-alert zijn van genoemd
middenkader, plus het feit dat er nu een agitator in het spel is. De kloof
is uit het sociale in het politieke domein belandt. En dan grijpen
landelijke politici op eigen wijze in, zeker in verkiezingstijd.

Henk Vreekamp, Utrecht.