D66 moet van links achterstallig copyright eisen!

Michiel Scheffer D66 mrsch002 at PLANET.NL
Wed Aug 28 23:19:30 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Gerard,

Welkom op dit cafe waar gemiddeld 122 lezers en sprekers ik vertoeven maar
slechts een aantal trouwe insprekers. Vroeger waren we met ruim 200 in de
zaal maar velen zijn hun heil elders gaan zoeken, en regelmatig zijn er
nieuwkomers. mijn kwalificatie is dat dit digitaal cafe een bijeenkomst is
van verslaafden, mopperkonten querulanten, scherpschutters en drenkelingen.
Ik hoor tot die laatste categorie, ex-partijnotabel en nu stuurman aan lager
wal. maar daarom des te vrijer in de stellingname.

De discussie heeft geen enkele formele status en geen enkele invloed. van
enige doorwerking van de discussie naar het verkiezingsprogramma is geen
sprake, noch van significante invloed op het gedrag van de kamerfractie
(behoudens trouwe gast Bert Bakker). Die praktische politiek heeft zich
verplaatst. Waarheen dat weet ik ook niet en ik zou het moeten weten (als
ex-voorzitter van de programmacommissie).

De discussie is er niet minder hoogwaardig om en door de aanwezigheid van
o.a. Henk Vreekamp, Henk Elegeert, Gerard Bos, Mark Giebels, Bernard Aris,
Hein van Meeteren, Dr Fluks en vele anderen en ook vaak van filosofische
betekenis en van scherpte. Het gaat er soms hard aan toe maar kogelbrieven
heb ik nog niet aangetroffen.

Uit een zompig betondorp,

Michiel Scheffer