Geelhoed: 'Politiek heeft frisse geesten nodig'

Bart Meerdink bmeerdnk at TELEKABEL2.NL
Tue Apr 30 22:16:36 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Elegeert wrote:

> Als je zo'n antwoord geeft op een gestelde vraag kun je moeilijk verrast zijn dat het mis gaat.

> De incidenten zijn slechts de indicatoren geweest die aan toonden dat er iets mis was. De opgesomde incidenten staan juist ver weg van de oorzaken voor de verkramptheid en daardoor zeker van de oplossing(en).

> Pro-actieve burgers in een goede relatie met de overheid en de politiek is het enige acute probleem dat om een oplossing vraagt.

> [...]

Ik vond het interview met Geelhoed belangwekkend, omdat in brede kring
de indruk bestaat van wijdverspreid mismanagement van overheidswege (te
veel regels, te veel bureaucratie, zaken die mislopen, overal
achterstanden, eindeloze doorlooptijden, ga maar door).

Het is dan niet voldoende om zoiets te constateren, of om te beloven dat
het de volgende vier jaar beter zal gaan.

De oorzaken en tekortkomingen moeten achterhaald worden om het probleem
op te kunnen lossen.

Overigens, Henk, ik ben het natuurlijk helemaal eens met het laatste
deel van je commentaar.

Bart Meerdink