Lelijke Europeanen (Slate)

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Tue Apr 30 19:10:35 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 11:14 30-04-2002 +0200, Ad Huikeshoven wrote:

>Het anti-Islam sentiment zit kennelijk heel diep geworteld in onze
>samenleving. Een andere reden of aanleiding dan een diep overtuigd
>ethnocentrisme heb ik daarvoor nog niet gevonden. Ook op deze lijst
>niet.

Wat mij betreft: ik heb teveel over deze aardkloot getrokken, teveel culturen gezien, teveel variatie ervaren, om een anti-Islam sentiment te hebben. De culturele en wetenschappelijke ontwikkeling binnen de Islam is net zo ontzagwekkend, als de lelijke, intolerante kant van het Islam-fundamentalisme weerzinwekkend is. Maar geldt dit ook niet voor het Christendom? Of voor het Joodse geloof?