Werkbezoek Twente en Enschede

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sun Apr 28 16:16:44 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 16:00 28-04-2002 +0200, Ad Huikeshoven wrote:

>Morgen gaat de verkiezingskaravaan door Enschede en brengt Thom de Graaf
>een bezoek aan Twente. ’s-Middags is er een politiek café.
>Op 13 mei aanstaande, dat is over twee weken, en twee dagen voor de
>verkiezingen, is het precies twee jaar geleden dat een hele woonwijk van
>de kaart is geveegd door de massa-explosieve ontploffing van een stuk of
>zestien containers vol vuurwerk die dicht tegenelkaar stonden opgesteld
>midden in die woonwijk. Hoe kijkt D66 hier tegenaan?

Ad, helaas ben ik er morgen niet bij. Mijn moeder is afgelopen dinsdag overleden, gisteren is ze gecremeerd, en ik ben niet in staat (door practische en gevoelsmatige zaken) de karavaan naar Twente bij te wonen. Sorry.

Overigens leeft er in brede kring bij D66 het gevoel dat een Enschede of Volendam veroorzaakt is door bestuurlijk en democratisch onvermogen. Vergunningen worden te makkelijk en te schimmig (oncontroleerbaar) afgegeven, en democratische verantwoording wordt niet effectief afgelegd. Op plaatselijk nivaeu lijkt op vele plaatsen de democratie eerder op een clientelistisch stelsel, dan op een werkende democratie. Daar dienen we wat aan te gaan doen.

Groeten, Hein