The incredible lightness of ignorance

Bart Meerdink bmeerdnk at TELEKABEL2.NL
Thu Apr 25 14:23:46 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

lenny wrote:

 > Subject: The incredible lightness of Ignorance

 > Hai,

 > "Wat ik het meest bewonder van alle menselijke kwaliteiten, is
competentie" schreef H.L. Mencken. "Een kleermaker die zijn vak verstaat
en een mooie passende jas kan maken is een bewonderenswaardig mens, aan
de andere kant een Minister die weinig of niets weet van wat hij beheerd
is een zwendelaar en een schavuit"

 > Lenny schreef enige maanden terug dat het ietwat kortzichtig was om
NU het gas uit de grond te pompen dat 'ons kabinet' bij name van
Jorritsma zo graag wilde doen. EN dat Amerika een reserve had opgebouwd
om 6 maanden selfsufficient te zijn d.m.v. oliereserves in Nevada.
Sterker nog lenny schreef in andere woorden "wat in het vat zit verzuurd
niet en wordt hoe langer hoe meer geld waard" "Laten we het nu
verzilveren" was het standpunt van onze Minister in her incredible
lightness, waarin het kabinet uiteraard niet vrijuit gaat.

De gaswinning heeft natuurlijk altijd een element van potverteren. Maar
puur voor de energie op termijn hoeven we denk ik niet bang te zijn,
gezien het gemak waamee zonne-energie opgewekt kan worden.

Hernieuwbare energie-bronnen op grote schaal zijn sowieso op afzienbare
termijn nodig, liever eerder dan later, gelet op het milieu. En waar
niet genoeg gedaan wordt aan onderzoek en ontwikkeling op dit terrein,
DAAR is sprake van gebrek aan visie.

 > MVG van lenny die dit zit te typen op een Amerikaanse camping in het
invalide toilet. Het enige toilet met een 110V stopcontact (wat een
woord!) Yowsa

:-)

 > BTW De discussie over Bijzonder onderwijs en discriminatie voor de
Islamitiesche scholen zou veel simpeler worden als er geen overheid
gesubsidieerd of specifiek gesanctioneerd Bijzonder Onderwijs zou
bestaan.. Dat betekent nog steeds niet dat de overheid bepaald wat
goedgekeurd is, een overheid moet gewoon uit de religieuse keuken
blijven... Ze mag,wat ze al eeuwenlang doet, gewoon de geschiedenis
blijven vervalsen...maar daar blijft et dan ook wel bij... Lenny die er
van uitgaat dat er in het hoger onderwijs voldoende kritisch gedacht
wordt om dat soort dingen op persoonlijke basis uit te filteren {:-)
Yowsa again from the toilet..

Onderwijs is een essentieel onderdeel van de opvoeding, en ikzelf vind
het wel goed dat de samenwerkende ouders daar flinke invloed op kunnen
uitoefenen.

Bart Meerdink