Burgerzelfbestuur: De nieuwe overheid!

Bart Meerdink bmeerdnk at TELEKABEL2.NL
Thu Apr 25 13:54:00 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Cees de Groot wrote:

 > Daar is helaas maar 1 proces voor: bottom-up zelf-organisatie. En dat
vraagt een soort vertrouwen dat geen enkele bestuurder in dit land heeft
in de 'lagere' lagen van de hierarchie.

 > Ik maak me dus ook verder geen illusies :-)

Ho ho, dat is me een beetje te gemakkelijk, wat moet ik me bij bottom-up
zelf-organisatie voorstellen? Geef eens concrete voorbeelden van hoe het
zou kunnen?

Ik wil de burgers best vertrouwen, maar het is toch niet goed als er op
36000 verschillende plaatsen met vallen en opstaan het wiel uitgevonden
moet worden?

Bart Meerdink