PvdA fascistisch? D66 kiessysteem stom?

Herman Beun Herman.Beun at YUCOM.BE
Mon Apr 22 17:59:49 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Aris B. schreef:

> Resultaat: speciaal het Matrix-systeem bleek zó ingewikkeld dat amper
> partijleden zich eraan waagden, en velen hiervan kwamen er
> niet uit.

Bernard, het spijt me, maar je kletst nu. Het invullen van het
stembiljet is zowel met STV (EOS) als met dat matrixsysteem (waar ik om
andere redenen niet enthousiast over ben) *precies* hetzelfde als met
het huidige D66-systeem (Borda).

Wat wel anders is, is de manier waarop de stemmen geteld worden, maar
daarvoor is de computer uitgevonden.

Verder is de gemiddelde Ier, Noord-Ier, Maltees en Australiër kennelijk
een stuk intelligenter dan het gemiddelde D66-lid, want daar gebruiken
ze STV gewoon voor de algemene verkiezingen...

/Herman