PvdA fascistisch? D66 kiessysteem stom?

Aris B. B.Aris at TK.PARLEMENT.NL
Mon Apr 22 17:44:24 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Fritz,

bij interne verkiezingen hebben we, ik geloof in 1994 of'95, ook de Matrix-
en andere systemen uitgeprobeerd onder de D66-leden die zoals bekend niet
tot de laagst geschoolden en/of domsten van Nederland gerekend mogen worden.
Resultaat: speciaal het Matrix-systeem bleek zó ingewikkeld dat amper
partijleden zich eraan waagden, en velen hiervan kwamen er niet uit. Het
"Borda"-systeem blijkt simpel en rechtvaardig genoeg om EEN HOOG PERCENTAGE
LEDEN ERAAN DEEL TE LATEN NEMEN, of wil je de lijst binnen D66 door een
elite van fanatieke beta's laten samenstellen?

Bernard Aris