Kok en Srebrenica

Mark Giebels mark_giebels at HOTMAIL.COM
Thu Apr 18 02:22:37 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>From: "Herman Beun" <herman.beun at yucom.be>
>Veel internationale media waren ook bepaald niet negatief.

Ik mag dan misschien cynisch reageren, maar bovenstaande is precies de reden
waarom het op mij allemaal zo hypocriet overkomt. Tijd rekken tot het
allerlaatste moment van de politieke carriere en dan (als het er niet meer
toe doet) vol moreel besef je conclusies trekken. 'Kijk eens wat een integer
politicus ik ben.' Als hij dat werkelijk was, had hij in 1995 op moeten
stappen.

Maar goed, als je de ogen sluit voor het menselijk drama heeft Kok het
politiek gezien uitstekend gespeeld. Het premierschap zeven jaar lang gered
en ook nog eens internationaal een wit voetje gehaald.

Henk van Lingen schreef:
'De rollen van Melkert en Dijkstal kan ik nog niet duiden. Ook dat zal toch
echt door de enquete gewogen moeten worden (maar ja, dan hebben we de
verkiezingen natuurlijk al gehad).'

Met de kwalijke rol van Melkert en Dijkstal in dit proces bedoel ik de rol
die ze hebben gespeeld bij het tegenhouden van een parlementaire enquete om
politieke redenen.

Groeten,
Mark

Send and receive Hotmail on your mobile device: http://mobile.msn.com