Wat na Paars?

Wed Apr 17 11:34:15 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL> filosofeerde hardop:
>Verandert de campagnelijn na de val van Kok-2? Nauwelijks, denk ik.

 Interessanter is of er na de val van Kok (net zo lang iets voor zich
 uit schuiven totdat men er door ingehaald wordt) uberhaupt iets ver-
 andert. Ik heb geen idee trouwens, daarvoor is de chaos van Paars te
 groot.

 Het kabinet had veel eerder moeten vallen (deed dat trouwens ook),
 nu is het echt te laat. Okee, geen straaljagertjes en geen asociale
 WAO-wet. Maar dat wordt alleen nog maar erger na de verkiezingen...

 Als men Paars wil samenvatten kan men opmerken dat Paars de overgang
 is geweest van links geklooi naar rechts geklooi. Paars is de wegbe-
 reider van een Amerikaanse (dus on-Europese) samenleving. Het wordt
 er, nu de burger wordt gedwongen rechts te reageren teneinde het
 hoofd boven water te houden in een maatschappij die ontdaan is van
 elke vorm van solidariteit, niet bepaald leuker op. Het wordt nog
 veel harder en asocialer allemaal. Wat een fiasco !

 De val van Paars samengevat: een weggemoffeld filmrolletje.