12 april 2002: Melkert-Fortuyn 0-1 ?

Elbert Streek streeke at IAE.NL
Sat Apr 13 12:57:47 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 In het debat werd ook heel duidelijk dat er een zeer groot gat gaapt
tussen het beeld dat de gevestigde orde heeft van de bureaucratie en wat
leeft bij een (deel van) de bevolking.

Melkert zegt dat er zo'n 300 miljoen bespaard kan worden op de
bureaucratie in de zorg.
0,3 op 85 miljard is niets ,dus hij zegt in feite dat er niets aan de
hand is. Iedere Nederlander weet donders goed dat de bureaucratie niet
bepaald efficient is en in feite doodziek. Bij een ziekteverzuim van 15%
kan ik mij niets voorstellen. Bij zo'n percentage zou een particulier
bedrijf in no-time failiet zijn.

Dan de positie van D66 op het punt van bureacratie en 4e macht. I.t.t.
CDA en PVDA dacht ik dat D66 op dit gebied een frisse benadering had.
Het D66 programma staat ook vol van minder macht voor de middenveld en
meer macht naar de mensen zelf. Ook staat D66 voor een efficiente overheid.
Maar het vreemde is dat D66 toch het paarse beleid op alle punten,
inclusief zorg, blijft verdedigen en met alle geweld zich afzet tegen
Pim F. Ook op de punten staatsinrichting en liberalisme heeft Pim F het
stokje overgenomen van D66 en het enige dat D66 doet is nog meer gaan
leunen tegen de partijen PVDA en GL die op alle 3 punten hier verre van
afstaan.

Volgens mij is D66 de weg kwijt en volledig verdwaald.

Eibert van de Streek