[Re: rapport Kemenade]

Thu Apr 11 23:49:43 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bert:
Mark:
> De kans dat dit uit het NIOD rapport zou komen was natuurlijk wel erg
groot.
> De verdenking leeft al jaren. Dan had het kabinet toch minstens tot het
> uitkomen van dit rapport kunnen wachten voordat ze Van Kemenade tot
minister
> van staat benoemden.

De verdenking was er niet alleen. Het rapport deugde zelf al niet. Kon
iedereen lezen. De Argos-reportage was duidelijk. De manier waarop het fout
was gegaan met de foto was beschreven en uitgevoerd door Argos, en daar
kwam een prima foto uit....
Maar ook het gewoon overnemen van van Kemenade van het onderzoek van
defensie, zonder de mensen zelf te bevragen..... Dat kon iedereen weten. de
kritiek op de wetenschappelijke methoden van van Kemenade is niet nieuw.

En de vraag van van Kemenade waar die onderzoeker nu was die uit de school
klapte was ook om sfeer te creeeren. dat die onderzoeker anoniem wilde
blijven heeft natuurlijk te maken met dat ie zijn carriere dan wel op zijn
buik kon schrijven......