[Re: Peilingen (was: Twee zetels winst)]

Bert Bakker bbakker at USA.NET
Thu Apr 11 23:44:25 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Persoonlijk prefereer ik de methode Barend en Van Dorp. Daar gingen we
vanavond naar 12 zetels, onder het motto: waarom staat die partij in andere
peilingen toch zo laag. Een zetel erbij dankzij het JSF-standpunt ;-) Dus dat
is nog eens met een fijn gevoel het weekend in, Marc-Jan.
Groeten,
Bert.

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op zich kun je over die peilingen heel veel zeggen. Nipo (2vandaag) peilt in
het weekend onder 3000 Nederlanders (willekeurige slectie of vaste groep?)
Bij Interview (Nova) worden verspreid over twee weken iedere dag 100
willekeurige mensen gebeld met uitzondering van de zondag. Daar is de groep
dus kleiner maar zal het effect van incidenten wat meer verspreid worden.

Persoonlijk vertrouw ik wat meer op de Nova peiling maar geef toe dat dat
met name is omdat die me meestal net een iets beter gevoel geven zo vlak
voor het weekend.

Marc-Jan Ahne