Public and Private Schools, was: Afschaffing Bijzonder Onderwijs

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Wed Apr 10 00:22:35 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 21:18 09-04-2002 +0200, Ad Huikeshoven wrote:

>Afschaffing van het bijzonder onderwijs maximaliseert de door ons soort
>mensen gewenste segregratie: arme, zwarte ‘public schools’ in arme,
>zwarte wijken en rijke, witte ‘private schools’ in rijke, witte wijken.

very good, old chap!!

En als we ziek zwak en misselijk worden hebben we ook nog onze private klinieken waarin we vertroeteld worden (allochtonen liggen wel op de grote stinkende zalen in de publieke ziekenhuizen). Want publiek-privaat moet ook hier streng gescheiden worden. Zelfde voor de crèche: mijn rijkeluis zoontje gaat naar de duurste private grachtencrèche van Amsterdam, maar daar krijg je ook wat: dure luiers en échte aandacht, terwijl die zwarte kindertjes gewoon naar oma gaan of naar zo'n buurthuiscrèche waar je het met z'n twintigen met één plastic voorkheftruck moet doen...

Leve de private school! Weg met staatssubsidies!!