Grip op openbare orde: Cohen

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Tue Apr 9 12:48:18 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Grappig,

Benoemd burgemeester Cohen (PvdA) van Amsterdam voelt ook wat voor het
terugtrekken van politie bij voetbalwedstrijden. Hij eist van de clubs
voldoende veiligheidsmaatregelen en geeft daarna per wedstrijd al of niet
goedkeuring. En bij de eerste dode houdt het neoliberale Ajax gewoon op te
bestaan.

Ik zou het experiment afstellen op 5 doden, mede vanwege het afschrikwekkend
effect op het publiek. Bij 1 dode hooligan zijn alleen clubbesturen in de
zorgen en vergeet het publiek te snel. Eerder zag ik 100 dode hooligans als
experimentele grens. Ik pas me nu aan bij het structureel juiste concept van
Cohen.

Uw sportieve,
Henk Vreekamp, Utrecht.