Sport 7, UPC, Kirch, iTV Digital ...

Elbert Streek streeke at IAE.NL
Sun Apr 7 13:32:49 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 In het eerste rekensommetje lijkt me de service uitmuntend en
heb je slechts een overhead van 600.

Jouw rekensommetje beschrijft de huidige situatie waarschijnlijk beter.
Service onacceptabel laag met een overhead van 5460 personen.

Ik kan me hier echt niets bij voorstellen wat zij allemaal doen. I.t.t.
het bedrijfsleven hebben ze geen sales en marketing apparaat nodig en
ook geen business developers, research ... Daarentegen zijn aktiviteiten
als administratie en inkoop verregaand te automatiseren, zie
belastingdienst en banken.
Ik denk dat het idee van Pim om 25 % van de managers te ontslaan nog erg
bescheiden is.
Dit doet me denken aan een succesvol ondernemer die aardig bezig is om
in de quote lijst van rijken te stijgen. Als hij een hopeloos bedrijf
overneemt gooit hij eerst de top en de laag daaronder met exorbitante
salarissen eruit. Vanaf dat moment zijn de operationele kosten meestal
al in evenwicht met de inkomsten.

Mvg,

Eibert van de Streek