de samenleving verliest grip op de openbare orde in het publ ieke domein

Erik van Buiten e.vanbuiten at SCIENCEGUIDE.ORG
Fri Apr 5 10:41:17 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk schreef:
>Zou een bepaald experiment niet dodelijk kunnen zijn voor hooligan-gedrag
>en/of voetbal? Gewoon geen enkele agent meer naar de stadions sturen. Maak
>er een vrijhaven van, en als er niks meer valt te matten (gezien het aantal
>doden of omdat de competitie stopt), dan zijn we van het probleem af.
Minder
>ordehandhaving brengt misschien juist meer beschaving. Het experiment zou
>mij toch wel een honderd lijken waard zijn, in en rond het stadion dan.

Uitsteken idee! Alleen jammer dat dit tijdens voetbalwedstrijden moet. Laten
we dit scheiden, ik houd namelijk van dat mooie spelletje.
Waarom organiseert D66 geen "Gladiator"-gevechten in de Arena, waar jonge
mannen elkaar blindelings in elkaar mogen slaan tot de dood erop volgt. Zo
zijn we weer terug bij de verheven tijden van de Romeinen, want die Romeinen
wisten tenminste wat beschaving is....