de samenleving verliest grip op de openbare orde in het publiekedomein

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Tue Apr 2 23:19:14 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk van Lingen wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Dat die Utrecht-supporters niet direct van het spoor werden gesleurd gaat
> er bij mij net zo lastig in als bij mijn vriendin die hierdoor pas 's nachts
> thuiskwam met 2 uur vertraging. Men hield rekening met losliggende
> voorwerpen geloof ik, nou vooruit. Maar dat die lui dezelfde avond gewoon
> weer bij moeders voor de buis zitten is toch merkwaardig?

Heerlijk..........., zelfs moeders laat het gewoon allemaal gebeuren.
Als ze nu gewoon is de tv had uitgezet?

Of had ze haar zoon moeten wijzen op de immorele
politiek/bestuur/overheid?

Maar waarom zou *zij* nu (uitgerekend) wel moeten reageren als alle
anderen het ook laten afweten?
Het bestuur van de voetbalclub (tegenstrijdige belangen), de lokale
overheid (handhaven/bevoegdheden/mogelijkheden), de landelijke overheid
(middelen/onwil), de politiek (ontbreken van visie en daadkracht), het
bestuur van de terreinen van openbaar vervoer (overmacht/daadkracht), de
maatschappij (in de dubbelrol als slachtoffer en veroorzaker).

Ach, we komen er wel uit, al kan het nog even duren.......

Henk Elegeert