kinder ic bedden

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Tue Apr 2 23:53:08 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

"G.W.C. van den Berg" wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Beste Henk,
>
> Voor de kinder ic bedden heeft mevrouw Borst kennelijk een bedrag
> uitgetrokken. Mevrouw Borst heeft echter niet zelf geld. Dit loopt via het
> CTG. Het CTG toetst aan regels die als doel hebben schaarste te verdelen.
> Mevrouw Borst kan het CTG wel een aanwijzing geven, maar het CTG is
> autonoom.
> Voorzover het geld er is, wordt het niet uitgegeven voordat het CTG daar
> toestemming voor geeft. In krant las ik dat mevrouw Borst de ziekenhuizen en
> [...]

Gerard,

Helaas kwam ik het navolgende tegen.....

http://www.groenlinks.nl/partij/2dekamer/nieuws/4001108.html

"
Dagblad Trouw meldt vandaag (was: woensdag 20 maart 2002) dat het nog 5
jaar zal gaan duren voordat de extra IC-bedden voor kinderen zullen zijn
gerealiseerd. De academische ziekenhuizen en de zorgverzekeraars hebben
dat gisteren meegedeeld. Dit staats haaks op de toezeggingen van de
minister van VWS aan de Kamer.
"

Maar, dan zal zelfs D66 er, met een eventuele nieuwe regeringsperiode,
niet in slagen iets te realiseren.

Zorgelijk!!!

Henk Elegeert