de samenleving verliest grip op de openbare orde in het publieke domein

Elbert Streek streeke at IAE.NL
Tue Apr 2 21:54:03 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk,

 Met die camera's lijkt het me ook vrij simpel om de schuldigen aan te
wijzen maar zolang ie niemand letterlijk dood slaat is er waarschijnlijk
weinig om hem juridisch aan te pakken.
Het gaat niet alleen om rotzooi schoppen tijdens de wedstrijd maar ook
buiten de wedstrijd en daar hebben de clubs echt niets mee te maken.

 Het wordt langzamerhand toch te gek voor woorden al die aanpassingen
tegen vandalen en relschoppers: onbreekbaar meubilair, onbreekbare
kunstwerken, vandalen bestendige bus en treinhokjes (al lukt dat niet
echt). Op publieke plaatsen is de samenleving volledig in de verdediging
gedrongen. Al deze maatregelen zijn in feite een capitulatie naar de
brutalen in deze samenleving.

Mvg,

Eibert van de Streek