de samenleving verliest grip op de openbare orde in het publieke domein

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Tue Apr 2 21:14:58 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

  : REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
  :
  :  Het blijkt weer eens raak te zijn met puberale vandalisten, oh pardon
  : voetbal supporters. Ik ben een voetbal hater in hart en nieren maar dat
  : de politie doodleuk zegt dat de voetbal clubs dit maar moeten oplossen
  : slaat werkelijk nergens op.  De clubs kunnen er toch ook niets aan doen
  : dat ze supporters hebben?

Ik ben geen voetbalhater maar vind wel dat de politie eisen mag stellen
aan de clubs. Ik ben niet thuis in de materie en begrijp (dus?) niet
dat dit probleem zo'n probleem is. Je mag toch aannemen dat die stadions
inmiddels vergeven zijn van de camera's. Je kan die stadions alleen
in via de poorten/hekken. Je zou dus zeggen: elke raddraaier wordt
voor een periode van x jaren de toegang geweigerd tot welk voetbalstadion
dan ook. Maar dat schijnen clubs als Ajax gek genoeg niet te willen,
deze scheldende, tierende, schoppende en slaande schreeuwerds zorgen
immers voor de broodnodige sfeer.

Als ik de politie was zou ik zeggen: zij eruit of wij eruit.

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                     http://henk.vanlingen.net/ |
|  /\                                       Utrecht, The Netherlands   |