GroenLinks en VVD willen dialoog met moslimgemeenschap

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Thu Sep 27 15:52:28 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik hoor iedereen altijd om het hardst roepen van : die arme Afghanen die nu
verjaagd worden door dreiging van massale Amerikaanse bombardementen, etc..
hieronder weer een sterk voorbeeld van stemmingmakerij tegen Amerika. Bij de
feiten blijven svp.
Amerika bouwt tot nu toe een beheerste campagne op, Powel heeft al
herhaaldelijk gezegd dat het geen oorlog van belangwekkende of grote
momenten wordt. Het wordt vooral een oorlog van precisie acties, een oorlog
die ng jaren voort zal duren en misschien wel niet meer stopt.

Ik wordt ook een beetje moe van die cultuur van vanBoxtel. Als er een
schandalige situatie ontstaat, reageert hij steevast met we moeten eens met
elkaar praten, dan krijg je de gematigde fracties rond een tafel, iedereen
is het met elkaar eens, en maakt zich zorgen, en klaar is kees. Dan wachten
we weer op volgende escalatie.
De Nederlandse staat moet zijn bevoogdende positie als het gaat om
minderheden die hier al generaties zijn opgeven. Tenzij ze ronduit zeggen
dat ze geen zorg voor zichzelf kunnen dragen. Geef ieder nu de liberale
verantwoordleijkheid voor zich zelf, en treedt op als er opgetreden moet
worden.

Voor die rest vind ik dat het westen moet beseffen dat dit soort radicale
moslims niet anders dan fascisten zijn, die geen enkel respect voor
individuele vrijheden en rechten hebben. Als Hein nu al begint te roepen dat
de Amerikanen de terroristen/fascisten zijn in Afghanistan heeft ie vrees ik
(hopelijk voor even) zijn verstand verloren.