Toespraak Bush

Mark Giebels mark_giebels at HOTMAIL.COM
Fri Sep 21 21:20:55 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>Zag net de berichten uit Amerika en voorzichtige demonstraties in New York
>en elders tegen een totale strijd tegen "het" terrorisme.

De oorlog begint steeds meer te lijken op een uitvergrote variant van de
'War On Drugs'. Samenzweren met dictatoriale militaire regimes en criminelen
in de meest arme landen van de wereld. Afgedwongen door economische en
financiele middelen van de supermacht. Pakistan is het moderne Colombia. De
VN danst naar de pijpen van de VS, net als bij de War on Drugs.
In dit licht is ook de oprichting van het ministerie voor 'Homeland
Security' beangstigend. Ik ben benieuwd hoeveel vrijheden er opgegeven
moeten worden in dit land onder het motto 'met z'n allen tegen het
terrorisme'. De demonstraties zijn hier in Berkeley ook al een paar dagen
aan de gang, met ondertussen meer dan duizend betogers per dag. Ik ben
benieuwd of Tom Ridge ook de bevoegdheid krijgt hier het leger naar toe te
sturen. :-( Onder het motto: bestrijdt het anti-patriottisme. De Drug War
heeft reeds een drastische aantasting van de vrijheidsrechten van de
Amerikanen betekend en voor de nieuwe War is vooralsnog een nog veel groter
draagvlak. Vooral bij de republikeinen en die hebben het voorlopig voor het
zeggen.

Groeten,
Mark