Toespraak Bush

Fri Sep 21 20:20:43 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Marc en anderen,

Zag net de berichten uit Amerika en voorzichtige demonstraties in New York
en elders tegen een totale strijd tegen "het" terrorisme.
En wij hier maar wachten op reacties van regering en parlement op de veel en
veel verdergaande voldongen feiten dan de proportionele vervolging en
bestrijding van de veroorzakers van de aanslagen vorige week, waar ons
parlementaire debat zich expliciet toe beperkte.

Ik vond het de afgelopen dagen wel vreemd dat deze toen nog voorliggende
keuze, naar aanleiding van openbare uitlatingen over de interne strijd
binnen de Amerikaanse regering, geen onderdeel uitmaakte van ons
parlementaire debat.
Waren ze onvoldoende geinformeerd over wat er in Amerika speelde (terwijl
Amerikaanse uitlatingen over veel verdergaande acties ook in onze pers
besproken werden)? Maar ik dacht toen nog dat als Bush de door onze regering
en kamerfracties gestelde randvoorwaarden expliciet zou negeren, daar wel
snel op gereageerd zou worden.

Fritz