criminele uitkeringen

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sun Sep 9 14:47:13 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Remko de Knikker wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Ha! Bij veel burgerlijk gehoorzame rechtsgeaarde theoretici een knuppel in
> het hoenderhok, voor veel normale mensen de normaalste zaak van de wereld,
> de eersten noemen zich bij voorbaat verdedigers van de democratie, de
> tweeden raken gefrustreerd van zoveel theorie die tegen het menselijk gevoel
> indruist:
>
> Veel criminelen maken aanspraak en hebben recht op uitkeringen tijdens
> detentie. Lijkt me onverteerbaar, met terugwerkende kracht.
> Van een vangnet situatie lijkt me geen sprake. Kosten maken gedetineerden
> [...]

Onzin Remco,

Het was de VVD-er Wilders die ging zwammen over een rechtsgevoel op een
moment dat daar goede electorale sier mee gemaakt kon worden.
Hij vergat er overigens wel bij te vertellen dat hij er ook bij was toen
de regelingen ter sprake waren in de Tweede Kamer en daar hopeloos
gefaald heeft te onderkennen hoe de regeling(en) in elkaar stak(en).
*Daar* had hij moeten schitteren als hij daar behoefte aan had.
Bovendien heb ik begrepen dat het bedragen betreffen waar nog tal van
zaken in verrekend worden.

Henk Elegeert