UPC/KPN in vrije val: tijd voor noodplan ?

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sun Sep 9 14:32:11 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Cees de Groot wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Definieer 'beste'. Een VVD'er zal het definieren als winstmaximalisatie voor
> bedrijven, een ander vind dat onbelangrijk en denkt meer in termen van
> maximalisatie van de levenskwaliteit (een van de dingen die we trouwens
> nauwelijks schijnen mee te nemen in deze discussie: hoe zorg je ervoor dat
> nutsvoorzieningen - en daar reken ik ook telefoon, kabel en tegenwoordig zelfs
> Internet bij - betaalbaar blijven voor iedereen en met name de zwakkeren na
> een privatisatie, faillisementen, overnames, ... ?).

Het ging om, hoe je een economie inricht.

Een aandeelhouder heeft waarschijnlijk weer een andere definitie voor
"beste".

Taak van een democratie is om het beste economische systeem te hanteren.
Te vrezen valt dat men dat nu niet gedaan heeft, gezien de noodlijdende
geprivatiseerde bedrijven.

Henk Elegeert