Het Heil van de Privatisering: NS, KPN ... waar ligt de grens van de markt

Mark Koek mark at KOEK.NET
Thu Sep 6 11:04:04 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

H. van Meeteren schreef:

> En dan ook DSM meenemen in het onderzoek. En
> TNT-postgroep. En de geprivatiseerde busbedrijven. En
> Schiphol. En het ROI in Den Haag (net een nieuw gebouw
> geopend).
>
> Het beeld moet immers wèl volledig zijn, dacht u niet?

Schiphol is (nog) niet geprivatiseerd, is wel een bedrijf maar alle
aandelen zijn in handen van de staat.

Overigens hoorde ik Paul Rosenmoeller gisteren op Radio 1 zeggen dat
hij voorstander is van de privatisering van Schiphol (dat geloof ik
ook eigenaar is van een aantal andere Nederlandse luchthavens).

Dus GroenLinks wil nu een monopolist privatiseren, en de VVD wil er
eentje terugkopen... :-P

Mark