KPN

Mark Koek mark at KOEK.NET
Thu Sep 6 11:12:30 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

wop ates schreef o.m.:

> Het tweede probleem de WAP techniek is toch niet helemaal
> wat de IT-ers hadden beloofd (te langzaam)

Mag ik daar namens de eerst opgehemelde en nu verguisde ICT iets
tegenin brengen?

Ten eerste is het niet WAP dat langzaam of snel is, het zijn de
onderliggende transmissietechnieken die momenteel nog niet de voor
WAP vereiste snelheid kunnen bieden. Maar GPRS is er nu eindelijk en
UMTS is aan de horizon.

Ten tweede: het waren niet zozeer ICT'ers als wel ICT-predikers als
Maurice de Hond (wier boterham van de ICT-hype afhing) die het grote
heil van WAP verkondigden en daarmee particulieren en bedrijven met
wisselend succes tot enorme investeringen probeerden op te zwepen.

WAP is een leuke technologie die misschien in de komende paar jaar
bruikbaar en rendabel wordt, niks meer maar toch ook niks minder.

Mark