Diensten versus verdiensten (was: UPC/KPN in vrije val)

Mon Sep 3 14:46:29 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, eerder:

 Mark Koek <mark at koek.net>:
>Het verschil zit 'm in de consequenties van foutief beleid.
>Als een bedrijf failliet gaat, is het weg en worden de
>kapitaalgoederen te gelde gemaakt, en als er door de klanten
>voldoende gewaardeerde delen zijn worden ze opgepikt door een ander,
>dan wel wordt er een doorstart mee gemaakt. Als een
>overheidsinstantie het fout doet, gaat het vrolijk door (en door, en
>door, en door).

 Maar er was niets aan de hand met de PTT en de kabel-TV ! Men leverde
 z'n diensten en maakte zowaar nog een leuk winstje ook.

 Jij hebt het over 'bedrijven' en ik heb het over 'nuts-bedrijven' en
 dat is heel wat anders. Sommige zaken moeten nu eenmaal geregeld
 worden en daarbij staan dus de diensten voorop, niet de verdiensten.

>Maar op een of andere mysterieuze wijze kom je tot de conclusie dat
>als het slecht gaat met UPC er sprake is van 'rampen', en wil je met
>alle geweld je belastingcentjes erbij smijten in plaats van dat de
>boel door een andere, misschien meer competente partij wordt
>overgenomen, met hun eigen geld nog wel.

 Maar het was van 'ONS', opgezet met gemeenschapsgeld ten nutte van
 die gemeenschap. De zaak is gewoon in de aanbieding gegaan zonder dat
 daar een reden voor was.

>Ik ben niet eens klant van UPC, en ik heb geen zin om dat via mijn
>loonstrookje te worden. Dat lijkt me toch niet zo heel moeilijk te
>begrijpen.

 Ik heb me al vaak afgevraagd waarom jij niet bij de VVD zit in plaats
 van bij D66. Jij bent voortdurend bezig met je eigen portomonaie, met
 je eigen auto (alles mag als men er maar voor betaalt) en keert je
 voortdurend af van was wenselijk is voor ons allemaal. Dat is geen
 D66, dat is VVD.

 Marc Fluks, Amsterdam