[Vulgair-liberalisme] (CPB)

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Wed Oct 31 07:27:40 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Sorry Bert,

voor die 2,5 i.p.v. 2,25 %. Dat het CPB van een groeitrend van 2,75 over een
aantal komende jaren uitgaat, bezorgt mij toch enig kippe(n)vel. Ik heb
altijd geleerd dat een (laten we hopen een korte) kondratief conjunctuurgolf
rond 7 jaar in beslag neemt. Dus. of die lage groei is uitzonderlijk en maar
voor een jaar of zo, of, er komen toch 7 magere jaren. Uit het buitenlands
dat ik met tussenpozen volg, begrijp ik toch dat men elders wel aan een
golfje en niet aan een uitzonderlijk jaar denkt. En dan het CPB van na
Tinbergen: hoe vaak per jaar stelt dat haar prognoses bij?

Nou ja, als D66 niet aan een regering deelneemt, kun je je ook geen buil
vallen aan de koppeling van groei en nieuwe wensen.

Terzijde: Wat gaat de TK-fractie eigenlijk als randvoorwaarden aannemen voor
een lopende beoordeling van Afganistan?

Groeten,
Henk Vreekamp, Utrecht