FW: kandidaat lijsttrekkers

H. van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sun Oct 21 23:12:30 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 22:13 21-10-2001 Sunday, Marc-Jan Ahne wrote:

Michiel Scheffer schreef:

>Waar zijn de heldere boodschappen, de bezoeken aan afdelingen.

Vergeet niet dat relatieve buitenstaanders een eigen werkzaam en privé
leven hebben. Het politieke werk moet erbij gedaan worden, ernaast. Iemand
als Thom de Graaf heeft het grote voordeel dat zijn politieke werk ook zijn
bron van inkomsten is. Zijn dagelijkse werkzaamheid. Een giga voordeel voor
hem. Dus je bent nu wel erg hard voor ons.

>Je zou verwachten dat de heren een campagne team hebben en de weg op gaan.

Op weg ga ik zeker, een campagneteam heb ik niet. Dat kan ik niet betalen,
ik ben Pim Fortuyn niet. Ik heb verschillende afdelingen gevraagd om op
bezoek te mogen komen en een debat te houden over de koers van de partij.
Ik hoop dat ze op mijn verzoek ingaan.

>Ik merk er niets van...

Jij bent dan ook geen afdeling...:-))))

>Juist in deze tijden blijkt dat een goede organisatie de basis legt voor een
>sterke politiek. Het gaan niet alleen om de boodschap maar ook het vermogen
>die helder en herhaaldelijk naar voren te brengen. Van een lijsttrekker
>verwacht ik dat hij/zij niet alleen kan inspireren maar ook kan organiseren.

Inderdaad. Maar hoe verklaar je de organisatie van een partij -een
regeringspartij..- die in vijf jaar tijd terugloopt van 24 naar 7 (6)
kamerzetels? Sorrie voor dit bitse antwoord, maar als de partij zo helder
was, via woordvoerders, in de boodschappen en de organisatie, dan was deze
dramatische devaluatie nooit gebeurd. Ik ben kandidaat JUIST omdat ik
o.a.niet kan aanzien hoe de waardevolle politieke traditie van de
vrijzinnige democratie, van het vooruitstrevende liberalisme, verloren
dreigt te gaan doordat de drager van die traditie, D66, niet bij machte is
haar kiezers te behouden....
In plaats van minachtend over de kanddaat-lijsttrekkers te doen: geef ze
eens wat steun. een goed debat en een beetje échte verkiezing is op
zichzelf al waardevol...

Hein Westerouen van Meeteren