FW: kandidaat lijsttrekkers

Marc-Jan Ahne mjahne at HOME.NL
Sun Oct 21 22:13:43 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op verzoek van Michiel Scheffer:

Beste Lijsters,

Ik denk niet dat er tacit rules zijn die mensen er van weerhouden om zich te
kandideren. Ik denk dat er een grote tevredenheid in de partij is met het
functioneren van Thom de Graaf en dat een echte tweestrijd niet gewenst is.
Overigens zou een kandidatuur van een zwaargewicht alleen dan geloofwaardig
zijn als die persoon al jaren een ander geluid had laten klinken. Dittrich
of van Boxtel als tegenkandidaat: dat zou nu een beetje ongeloofwaardig
zijn. Het is of een grap, en als je serieus bent dan haal je grapen uit; of
een drama omdat een serieuze kandidatuur de partij zou splijten. Als het
gaat om leden van opschudding: de meeste zijn leden van besturen en
commissies geworden en zijn daar zo druk mee dat ze niet aan het
lijsttrekkerschap denken.

Ik sta ook wel achter het argument van Mark Giebels, om echt serieus
kandidaat te zijn voor het lijsttrekkerschap moet je een duidelijk geluid
vertegenwoordigen (dat is Hein overigens op deze lijst op een consequente
manier), en moet je ook serieus campagne voeren (dat weten we sinds het
succes van Lousewies). Ik maak me daarom ook wat zorgen over de
kandidaatstellingen van onze runners-up.
Waar zijn de heldere boodschappen, de bezoeken aan afdelingen. Je zou
verwachten dat de heren een campagne team hebben en de weg op gaan. Ik merk
er niets van...

Juist in deze tijden blijkt dat een goede organisatie de basis legt voor een
sterke politiek. Het gaan niet alleen om de boodschap maar ook het vermogen
die helder en herhaaldelijk naar voren te brengen. Van een lijsttrekker
verwacht ik dat hij/zij niet alleen kan inspireren maar ook kan organiseren.

VrGr    Michiel Scheffer

(p.s. Marc-Jan; ik kan niet posten zet jij het voor mij er op.