NS-Amsterdam het spoor bijster

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri Oct 19 19:45:10 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ernst, je schreef:
> Het gebrek aan coordinatie en gebrekkige communicatie tussen
verkeersleiding en
> rijdend personeel (veroorzaakt door het afsplitsen van de verkeersleiding
van
> de rest van het bedrijf) zie ik als het eerste gebrek bij NS dat op zo
kort
> mogelijke termijn opgelost dient te worden.

Ik ben het hier helemaal met je eens. ik ga bijna dagelijks van Utrecht naar
Rotterdam (de intercity's vertrekken om 19/49 over), maar de laatste maanden
heb ik welgeteld 1 maal in een trein gezeten, die op dat tijdstip vertrok.
Alle andere treinen vertrokken later, de metroaansluiting in Alexander is
niet meer te halen en de bus in Kralingse Zoom ook niet meer. Eén minuut te
laat in Utrecht kost me bijna een half uur.

En als ik met de Thalys doormoet naar parijs, neem ik veiligheidshalve maar
een speling van een uur (en het is al tweemaal noodzakelijk gebleken).

In afwachting van een kaartjes knippende conducteur en een actuele politieke
motie,

Tjerk