kandidaat lijsttrekkers

Jan Stehouwer fam.stehouwer at WXS.NL
Fri Oct 19 09:20:24 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Geachte lijsters,

Ik heb zojuist met enige verbazing de kleine discussie gevolgd op
deze lijst tussen de heren Hein en Marc betreffende reactie
mogelijkheden op het concept-verkiezingsprogramma door
kandidaat-lijsttrekkers.
Het komt mij voor dat een partij die gelukkig iedereen de kans geeft
zich te kandideren voor het lijsttrekkersschap ook gelegenheden
moet faciliteren om iedereen kennis te kunnen laten nemen van de
voornemers en meningen van die kandidaten: debatten op het
congres (fringe-meetings?), ruimte in de democraat, bijeenkomsten
in het land, e-mail mogelijkheden etc. Een beetje folderen bij de
uitgang van het congres lijkt mij wat magertjes.
Daarnaast lijken de debatten ook relevant voor niet-leden van D66
om kennis te nemen van gedachten en stromingen. Die
communicatie en openheid lijkt mij de enige kans om de
aanstaande verkiezings-debakels van D66 een beetje te beheersen.

Jan Stehouwer, ex-D66

(p.s. is dhr. v.Boxtel ook kandidaat-lijsttrekker?)