Terrorisme-paragraaf D66-programma

H. van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Thu Oct 18 15:51:40 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 13:41 18-10-2001 Thursday, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

>Aangezien het bovenstaande momenteel allemaal vrolijk ad hoc gebeurt zonder
>  dat daar al te veel vraagtekens bij worden gezet (ik zou haast zeggen:
>  integendeel) moet een partij als D66 het aandurven om in haar programma
>  procedures te formuleren en daarbij burger-vriendelijke keuzes te maken.

Marc Alexander spreekt woorden naar mijn hart!!
De punten die hij noemt moeten in ieder geval besproken worden bij het
definitieve programma, maar ook, lijkt me, op het najaarscongres. Want ze
zullen kunnen bijdragen aan de campagne TK 2002. D66 moet een uitspraak
doen over de *voorwaarden* waaronder rechten kunnen worden ingeperkt en de
democratie mag worden omzeild (zoals in oorlogssituaties e.d.). Marc
Alexander, dien jij dit voorstel in? Misschien nog enige redactie? Wie
ondertekent nog meer?