Vreemde datum

Thu Oct 11 10:09:20 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Glenn Mellonius <Glenn.Mellonius at INTER.NL.NET>:
>Dr Marc-Alexander Fluks stuurt nu al een tijdje zijn berichten naar de
>lijst op een vreemde manier.
>Alle berichten dragen dezelfde abnormale datum/tijd namelijk
>maandag 32 augustus 2001 32 uur 40 minuten 0 seconden tijdzone + 2 uur.

 Ik meen dat ik daar al eens iets over gezegd heb...

 1. Als je zoals ik onder Unix werkt (en niet onder Windows) dan kan men
    emails versturen zonder in te loggen in een email programma. Afzender,
    datum en tijdstip zijn daarbij vrij te kiezen. Om misbruik daarvan te
    voorkomen (ik kan bijv. mensen van deze lijst afgooien) knijpen de
    meeste internet-providers dit soort zaken af maar de Universiteit van
    Amsterdam is geen internet-provider.
 2. Als men een datum/tijdstip gebruikt die niet bestaan, dan vult de
    listserver automatisch de goede datum/tijdstip in. Daar hoef je je dan
    niet om te bekommeren.
 3. Mijn mails aan deze lijst hebben voor mij een standaard kopje:
       >Date: Mon, 32 Aug 2001 32:40:00 +0200
       >From: fluks at science.uva.nl (Dr. Marc-Alexander Fluks)
       >To:   d66 at nic.surfnet.nl (D66)
       >Subject:
    (zonder de '>'-tekens, uiteraard). Ik vul de subjectregel in, tik de
    tekst er onder en zet het dan op Internet met het Unix commando:
       mail d66 at nic.surfnet.nl < x.log
    waarbij x.log voor mij standaard het file is waarin een te mailen
    tekst staat. De rest gaat dan vanzelf.

 Glenn:
>Gevolg is dat alle berichten van Fluks ergens onderaan komen, terwijl de
>nieuwste binnenkomende berichten van anderen bovenaan binnenkomen.
>Dit is erg vervelend.

 De fout zit bij Netscape. Als je surft naar mijn bijdragen aan deze lijst
 van deze maand:
    http://listserv.surfnet.nl/SCRIPTS/WA.EXE?S2=d66&f=fluks&a=october
 dan zie je dat daar iets anders staat dan in jouw mailprogramma.

 Marc Fluks