Bewijzen

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Sat Oct 6 23:15:14 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Hein,

Het enige dat ik wil zeggen is dat de juridische weg niet de goede is, later
misschien, maar niet nu. Bij jou krijg ik een beetje het gevoel dat de
politieke besluitvorming er niet toe doet, dat het RECHT alles wel zal
ordenen etc. Historisch pure onzin - op deze lijst heb ik wel eens verwezen
naar de houding van de Hoge Raad in 1940-45. Verder is er voor veel onheil
gewoon ook geen adequaat recht. En zo zijn er wel meer argumenten aan te
voeren tegen jouw oplossing.

Maar ook democratisch is je idee gevaarlijk, want je ontneemt een volk of
een volkerenbond in wezen het 'recht' om handelend op te treden tegen het
kwaad en wilt dat reserveren voor een beroepsgroep. Kortom, een beperkte visie.

Henk Vreekamp, Utrecht