Orgaandonatie: ontvanger centraal, niet de donor

Mark Giebels mark_giebels at HOTMAIL.COM
Tue Nov 20 17:48:52 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Vraagje aan Marc-Alexander: Kom je - in jouw model - nog wel in aanmerking
voor een orgaantransplantatie als je als nabestaande van een overledene ooit
(mede) geweigerd hebt toestemming te geven voor transplantatie van zijn of
haar organen?

Of is de optie 'ik laat de beslissing over aan de nabestaanden' zelfs
helemaal niet meer mogelijk in jouw model?

Gecombineerd met jouw pleidooi van een tijdje geleden (27 sept) om de
westerse wereld te isoleren van de rest van de wereld en ons niet meer druk
te maken over de problemen daar (honger, mensenrechtenschendingen etc.),
begin ik een angstig begrip van jouw ideale wereldbeeld te krijgen.

Zelfs het conceptverkiezingsprogramma van de SP is (sociaal-)liberaler.

Groeten,
Mark