Website: kies Hein van Meeteren

H. van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sun Nov 4 11:42:26 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 11:14 04-11-2001 Sunday, Remko de Knikker wrote:

  Om eerlijk te zijn, is dit een oud
>politiek gedachtengoed, te denken dat het probleem in de presentatie zit.

Wie denkt dat?

>Teveel marketingmensen en consultants in je vriendenkring misschien?

Nauwelijks

>Je woorden proberen te bezweren dat je helder en duidelijk bent, als
>mantra's herhaal je dat maar, maar ondertussen lees ik niets concreets.

Je vergeet dat ik me richt op de D66-leden.

>tav buitenlandse politiek, het meest pragnante probleem op internationaal
>politiek vlak van de laatste 50 jaar, en dat ettert maar verder: de
>bezetting van Palestina.

Ik heb begrepen uit je bijdragen hier dat je je daar sterk mee bezig houdt.
Maar nu verwacht je van mij, als kandidaat lijsttrekker D66, dat ik een
wereld-probleem oplos dat al sinds 1946 doorettert. Je mag veel van me
verwachten, maar er zijn grenzen.

>Binnenlandse politiek:
>Referenda:
>1. je wil bijvoorbeeld dat alle burgemeesters door een referendum direct
>gekozen worden

Inderdaad. Direct door de bevolking, niet door een gemeenteraad of een
ander gremium dat zich tussen de burgers en het gemeentebestuur bevindt.
Verder sta ik vierkant achter het idee van een gekozen minister president.
En achter een landelijk én plaatselijk correctief referendum zonder een
dusdanig hoge drempel dat het referendum een onmogelijk onding is geworden.
Ik ben vóór vrijheid van meningsuiting én vóór bescherming van de privacy.
Ik schaar me dan ook achter Professor Prakke die deze week ernstig
waarschuwde in de anti-terrorisme-oorlog niet de vrijheids-rechten van de
burger als eerste slachtoffer te kiezen...

vr gr HvM

http://members.ams.chello.nl/heinwvm