antecedenten van Sharon

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Sun Nov 4 16:30:40 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

oct 1953 - Qibya : represaille, op initiatief en olv Sharon worden 600 kg
explosieven geplaatst in het dorpje Qibya, 45 huizen met inwoners worden
opgeblazen, 69 doden.

febr 1955 - aanval olv Sharon op Egyptisch kamp in Gaza: 38 Eg.militairen
dood

dec 1955 - aanval olv Sharon op Syrische posities: 56 Syrische soldaten dood

begin jaren 70 - aanval olv Sharon op Fedayins. Dodenlijst met honderdtal
namen wordt uitgevoerd tijdens razzias, honderdtal executies.

1982 tijdens evacuatie van Sinai: vernietiging van Yamit op bevel van Sharon
tijdens terugtrekking.

juni aug 1982- libanese invasie en bezetting Beyrout: 15.000 burgerdoden mn
door bombardementen op bevel van Sharon, minister van defensie.

sept. 1982 : Phalangisten onder beschemring van Sharon en Israelische
troepen voeren razzia's en executies uit in vluchtelingenkamp Sabra en
Chatila, meer dan 1000 doden, grotendeels vrouwen,kinderen en ouderen.
Sharon gedwongen af te treden na vernietigend rapport.

Amerikaanse bemiddelaar Philip Habib merkt op:
" a promise of this man means nothing "

Reagan zelfs: onacceptabele acties

2001: Westen doet gewoon zaken met Sharon, terwijl Milosevich opgejaagd
wordt, EU sancties wil ondernemen tegen Mugabe, zit Sharon in een zetel, en
waarschuwen we een beetje zonder over te gaan tot concrete maatregelen en
acties... oh ja, wel tegen terrorisme natuurlijk...

Ik persoonlijk snap de frustratie van een hoop moslims wel.
Hoewel ik  me wel beetjke zorgen maak dat je niet naar kritische
toneelstukken over Islam kan gaan, dat krant met Koran teksten niet meer
bezorgd wordt, en er een soort censuur wordt afgedwongen.
Dat Ditrich vindt dat de Koran wel, de Imam niet mag zeggen dat homo's dood
moeten. Soms raak ik een beetje in de war.