Website: kies Hein van Meeteren

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Sun Nov 4 11:14:08 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ah! Een cosmetische aanpak, een nieuw persona, nieuw maskertje op, en de
hele poppenkast op het politieke toneel. Om eerlijk te zijn, is dit een oud
politiek gedachtengoed, te denken dat het probleem in de presentatie zit.
Teveel marketingmensen en consultants in je vriendenkring misschien?
Je woorden proberen te bezweren dat je helder en duidelijk bent, als
mantra's herhaal je dat maar, maar ondertussen lees ik niets concreets. Je
verwijst alsmaar naar de toekomst, anderen, etc...
Misschien moet ik een voorzetje geven:

tav buitenlandse politiek, het meest pragnante probleem op internationaal
politiek vlak van de laatste 50 jaar, en dat ettert maar verder: de
bezetting van Palestina. (overigens goed artikel in Le Monde Diplomatique
over Sharon's antecedenten)

Wat is je stelling in deze:
1. uiteindelijke doel/oplossing van het conflict (onenigheid bestaat over
status van Jeruzalem en vluchtelingen).
2. Welke stappen wil je dat Nederland onderneemt
3. ben je bereid een juridisch contract aan te gaan, dat je dit standpunt in
de komende vier jaar zult vasthouden, tenzij door D66 congres gevraagd wordt
dit te wijzigen bv. (uitzonderingen moeten mogelijk zijn), op straffe van
opgeven positie of dwangsom
etc. je kunt het zelf met van alles invullen natuurlijk, maar concrete
actiepunten graag, beetje pro-actief zijn ...

Binnenlandse politiek:
Referenda:
1. je wil bijvoorbeeld dat alle burgemeesters door een referendum direct
gekozen worden, of in x % van de nieuwe burgemeesters, gewoon lekker
eenbvoudig concreet getal, en als je het niet haalt, na twee jaar
tussentijds plaats maken voor een ander, simpelzat.