Website: kies Hein van Meeteren

H. van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sat Nov 3 16:04:47 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 14:14 03-11-2001 Saturday, Remko de Knikker wrote:

>Mijn indruk is gebaseerd op oppervlakkige informatie, maar wat is de
>consequentie als je er niet in slaagt je doelen te bereiken, en wanneer
>kunnen we je vorderingen monitoren cq. beoordelen, en hoe meten we de
>maatstaven van je doelstellingen?

Beste Remko,

Deze vragen gelden voor élke vertegenwoordiger in de representatieve
democratie. Als we straks een lijst aan de kiezer presenteren, mèt een
programma, dan gelden dezelfde vragen. De kiezer heeft maar één middel
consequenties te trekken: niet meer op een bepaalde volksvertgenwoordiger
stemmen, niet meer op een bepaalde lijst stemmen. Het ziet ernaar uit dat
de D66-kiezer niet meer op D66 wil stemmen. We staan onveranderd op zeven
zetels. Dat is een halvering t.o.v. 1998. Dát is de consequentie van
kennelijk een beleid dat de kiezer *niet*  heeft aangesproken. Daarom móét
er iets veranderen, in de presentatie van de partij, in het campagnebeleid
én in het gezicht naar buiten. Als we tenminste kiezers willen terugwinnen.
In dit licht  mijn kandidaatstelling. Het laatste woord hierover is aan de
D66-leden die op net congres van 17 november komen. Òf we gaan gewoon door
op de reeds jaren ingeslagen weg, óf we gooien het roer om. Ik wil het roer
omgooien. De keuze lijkt me helder.

Zie:  http://members.ams.chello.nl/heinwvm