van Boxtel

Mon May 21 08:46:30 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Remko de Knikker <remkodeknikker at HOTMAIL.COM>:
>Ik ben er wel voor om grote stukken groen
>Duitsland op te kopen en in plaats daarvan het Groene Hart te asfalteren,
 (...)
>vol is pas vol als er geen middelen zijn om de expansie te financieren, nu
>is het juist andersom, Nederland is niet vol genoeg ....

 Vragen:
 - Wat hebben Nederlanders te zoeken in Duitsland ? Als Duitsland nu eens
   gedeelten van Nederland zou gaan opkopen; mag dat dan ook ?
 - Waarom moet Nederland vol ? Wat is er tegen natuurbehoud ?
 - Hoe stop je het voller worden wanneer Nederland vol is anders dan
   door oorlog en besmettelijke ziekten ?

 Het lijkt me dat het tijd wordt voor het ontwikkelen van een bevolkings-
 politiek. Wat willen we ? Hoeveel mensen mogen er in Nederland wonen ?
 Welke maatregelen worden er genomen als dat aantal overschreden dreigt
 te worden ? Aan de andere kant: is het wenselijk dat de bevolking afneemt ?
 Zoja hoe -en tot welk aantal ?

 Nu wordt gespeeld alsof de omvang van de bevolking een soort natuurver-
 schijnsel is. Als iets waarop men geen vat heeft. Er klinken voortdurend
 geluiden dat de bevolking in een aantal Europese landen over enige gene-
 raties zal gaan slinken (hoe weet men dat ?) en dat zoiets gevaarlijk zou
 zijn (waarom is zoiets gevaarlijk ?). De berichten zijn zo raar dat men
 toch moeilijk iets anders kan aannemen dan dat er naar iets wordt gezocht
 dat een niet onder controle gebrachte immigratie enige legitimiteit wil
 geven. Jarenlang waren er 850,000 immigranten en 'moest men niet zo over-
 drijven' (als mensen hun eigen buurt uit moesten om plaats te maken), nu
 wordt toegegeven dat er reeds 2,000,000 zijn en wil men brutaalweg nog veel
 meer... Vragen naar het 'waarom' van dit alles zou onkies zijn. De 'Hol-
 landse oudjes' zouden verzorgd moeten worden (maar wat als die immigranten
 zich niet bekommeren over die oudjes, misschien willen ze wel een eigen
 leven), er zouden arbeidskrachten nodig zijn (misschien willen ze niet
 voor ons werken, dat zou toch kunnen).

 Ik heb in Mokum Oud-West eerst de blanken zien verhuizen om plaats te
 maken voor negers; vervolgens moesten de negers weg voor de levensruimte
 van de islamitische medemens en nu Nieuw-West bestemd is voor kolonisatie
 door islamieten, zie je blanken terugkeren naar Oud-West. Plotklaps zitten
 er naamplaatjes naast huisbellen en de hondendrol is weer terug in het
 straatbeeld. Kennelijk wordt er een racistische bevolkingspolitiek ge-
 voerd; misschien is dat de reden dat het spreken over de wenselijkheid
 van een bevolkingspolitiek taboe is ?